6 תשתית לשיווק אפקטיבי בעסק

איך לבנות תשתית לשיווק אפקטיבי בעסק

לפני כמה ימים קיבלתי הודעה בוואטסאפ מחברה: “ענבר, אני מחפשת אותך ב……… ולא מוצאת. זה ערוץ פרסום חשוב!!! האם ייתכן שאת לא שם???”
עניתי לה שאני לא שם, והמשכתי הלאה.


האמת היא, שבתחילת דרכי העצמאית שאלות כאלו היו מלחיצות אותי מאד.
הייתי מתחילה ללמוד את הערוץ המדובר, מתנסה בו ומנסה להטמיע אותו בעסק שלי.


ככה מצאתי את עצמי משקיעה הרבה מאוד זמן ואנרגיה בללמוד ולפעול בכל הערוצים שיצרתי, וזה הכביד עלי.


הרגשתי שאני עובדת פול גז בניוטרל.


עד שהחלטתי שדי, שאני עושה סדר בבלגן, שאני בוחרת לתעל את הזמן, האנרגיה והתקציב שלי לערוצים האפקטיביים ביותר לעסק שלי, בשלב שבו הוא נמצא כעת.


איך עושים את זה?


✅ תבינו שהעסק שלכם אולי נראה דומה לעסקים אחרים, אבל כשבודקים אותו לעומק הוא שונה מכל עסק אחר, ואין עוד אחד כמוהו בדיוק.
לכן גם השיווק שלכם לא יהיה בדיוק כמו של עסק אחר.


✅ השיווק צריך להתאים לשלב שבו נמצא העסק וליעדים שלכם היום. יתכן שערוץ שיווק מסוים מתאים לכם היום ובעוד שנתיים כבר פחות יתאים, ולהפך. עסק זה דבר דינאמי ומתפתח. יש דברים שיהיו יציבים לאורך שנים, ויש כאלו שישתנו בהתאם להתפתחות.


✅ בבחירת ערוצי השיווק ואופן השימוש בהם חשוב שתהיו נאמנים לעצמכם, לאופי, לאישיות שלכם, שתרגישו מה נוח לכם לעשות ומה לא. כשעושים משהו שלא מתחברים אליו ויש לנו מולו התנגדות פנימית, זה לא יחזיק מעמד לאורך זמן ואנחנו נתייאש.
לכן זהו את הסגנון האישי שלכם ותמצאו את הערוצים, שנוח לכם להתבטא בהם:
אולי אתם אוהבים לכתוב וטובים בלבטא את עצמכם דרך מילים,
או שאולי אתם יותר ויזואליים ומעדיפים לדבר בתמונות או במשפטים קצרים,
ואולי אתם במיטבכם דווקא בתקשורת עם אנשים בדיבור ובהדרכה…


✅ אפיינו לעומק את הקהל שלכם: תבינו איפה הקהל שלכם נמצא, איך הוא נחשף למידע, מה השיקולים שלו בבחירת השירות, מה הדרכים הטבעיות שהוא היה מגיע לשירות שלכם.
האם הוא מגיע לזה דרך חיפוש בגוגל? דרך המלצות מחברים? דרך המלצה של איש מקצוע אחר שהוא צורך את השירות שלו? דרך חשיפה באינסטגרם? אולי בכלל מהפייסבוק?
בהתאם לניתוח שתעשו תזהו איזה ערוצי שיווק רלוונטיים לכם ואיך כדאי לכם לפעול בהם.


✅ צריכה להיות התאמה של ערוץ השיווק לסוג השירות או המוצר שאתם משווקים.


חשוב מאד לזכור: התוצאות מגיעות בדרך כלל למתמידים.
לכן, לאחר שבחרתם 2-3 ערוצים מרכזיים של שיווק, תפעלו בהם ברצינות ובהתמדה.
******************


מומלץ לא להתבסס על ערוץ שיווק יחיד גם אם לכאורה נראה שהלקוחות מגיעים רק דרכו. על החשיבות בטיפוחם של מספר ערוצי שיווק ניתן ללמוד מקריאת הפוסט גלגולו של לקוח.


לבחירת ערוצי השיווק שמתאימים לעסק שלך ולהתוויית הדרך לפעול בהם בהלימה לערכים ולסגנון האישי שלך אני מזמינה אותך לפגישת חשיבה על העסק שלך יחד איתי.


השיווק הוא תחום שעבור חלק מבעלות ובעלי העסקים נחווה כטעון מאוד רגשית. אם גם אצלך זה המצב אני ממליצה לך לקרוא את הפוסט כש“צריך לשווק” הופך ל”רוצה לשווק”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Email
Phone
Messenger
WhatsApp
Messenger
WhatsApp
Phone
Email
גלילה למעלה
דילוג לתוכן