תהליכים בעסק

גלגולו של לקוח

“הפייסבוק לא עובד בשבילי. די, נראה לי שאני מפסיק להשקיע בו. סתם בזבוז זמן מתיש” הוא אומר לי כשאנו נפגשים.


– מעניין…הסתכלתי בדף שלך ואתה כותב ממש יפה ונוגע. אז איך בעצם מגיעים אליך לקוחות היום?


“מפה לאוזן בעיקר”, הוא עונה.


– אתה יכול להגיד שם של מישהו שהגיע אליך לאחרונה מפה לאוזן?


“כן, בטח, הגיעו כמה כאלו לאחרונה: טלי, רועי, דבי…”


– מי המליץ לטלי להגיע אליך?


“קרן, שעובדת איתה”


– מאיפה קרן מכירה אותך?


“אח שלה, יגאל, היה לקוח שלי”


– ואיך יגאל הגיע אליך?


“לקוחה ממש טובה שלי, אפרת, ראתה פוסט שהוא העלה בפייסבוק, שבו חיפש בעל מקצוע מהתחום שלי, אז היא המליצה לו עליי”


– רגע, איך אפרת מכירה אותך?


“לפני כמה שנים היינו יחד באיזו קבוצת נטוורק, ממש מזמן. מאז התעדכנו אחד על העשייה של השני, בעיקר דרך הפייסבוק. לא קשר רציני, את יודעת. לפני כשנה היא פנתה אלי לקבל שירות ומאז הפכה ללקוחה קבועה”


– אז בעצם אתה מספר, שהקשר שלכם היה דרך פייסבוק?


“טוב, נראה לי שהבנתי”, הוא נשען אחורה ומחייך.


הבנה של התהליכים בעסק היא קריטית להצלחה שלנו!


כעצמאיים חשוב שנזכור, שערוץ שיווק מסוים אף פעם לא עובד לבד. יש קשרים בין הפעולות השונות שאנו עושים, ואותם קשרים הם אלו שמביאים לתוצאה.

לפעמים מדובר בפעולות שלא בהכרח נחשבות ל”עסקיות”.


כמה פעמים גיליתם, שמי שהמליץ עליכם ללקוח היה הספר, הקוסמטיקאית או אמא של חבר מהגן של הילדה?

ומה אותו אדם, שמקבל עליכם המלצה, עושה רגע אחר כך?

נכון, מחפש אתכם בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם או במקום אחר ברשת.


אז מה אני ממליצה לכם לעשות?

 

✔ שאלו תמיד את הלקוח מאיפה שמע עליכם, איך הגיע אליכם.


✔ מתוך הקשבה ללקוחות היו ערים למסע שהם עוברים עד שהגיעו אליכם: מה חיפשו, היכן חיפשו, האם וכיצד ניסו לפתור את הבעיה לפני שהגיעו לרכוש מכם את המוצר או השירות.


✔ זכרו שכדי לבחון יעילות ערוץ מסוים עבור העסק אי אפשר לבודד ולמדוד רק אותו, כי אז אתם עלולים לפספס בגדול ולבטל ברגע דברים טובים שבניתם וטיפחתם.


חשוב למדוד ולבחון דברים בהקשר רחב ולשים לב לתהליכים בעסק ולא לכל פעולה בפני עצמה.

תהליכי השיווק יניבו תוצאות אם הם ייבנו באופן שמותאם לעסק הספציפי.


**************

 מעניין אותך לקרוא עוד על הנושא? אם כן, כדאי להמשיך ולקרוא כאן איך לבנות תשתית לשיווק אפקטיבי בעסק


קראת את הפוסט ושאלת את עצמך: “האם אפשר לבנות עסק, ללא שימוש במדיה הדיגיטלית בכלל?” בלחיצה על הקישור ניתן לקרוא את דעתי בנושא.


לעזרה מעשית ואישית בבחירת ערוצי השיווק שמתאימים לעסק שלך, ולהתוויית הדרך לפעול בהם בהלימה לערכים ולסגנון האישי שלך, אני מזמינה אותך
  לפגישת חשיבה על העסק שלך יחד איתי.


לקריאה נוספת על שיווק ומנועי צמיחה נוספים שמסייעים להרחבת הפעילות וההשפעה של העסק, ניתן להוריד את המדריך “4 מנועי צמיחה לעסק”.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Email
Phone
Messenger
WhatsApp
Messenger
WhatsApp
Phone
Email
גלילה למעלה
דילוג לתוכן