“יש לך הרבה ערך לתת, אבל כשהוא נשאר רק אצלך הוא כמעט חסר משמעות. לעומת זאת, כשהוא פוגש את מי שזקוק לו באמת- אז מתרחש הקסם ושניכם יוצאים מורווחים”.
זוהי תובנה שאני מעבירה לבעלי העסקים שאני מלווה, ורווח מבחינתי הוא לא רק כסף אלא גם סיפוק, משמעות, עניין, התקדמות.
התובנה הזו בדרך כלל מספיקה בשביל בעל עסק להפנים שהוא לא משווק רק את “עצמו”, אלא משהו מעבר לזה, ולעבור מתודעה של “צריך לשווק” לתודעה של “רוצה לשווק”.
וכשזה קורה אפשר להתחיל לפעול באנרגיה טובה, בהנעה ובהנאה.
אם למרות ההבנה הזו אתם עדיין מתקשים לשווק, זה יכול להיגרם מכמה סיבות ועל כל אחת מהן ניתן לעבוד, ללמוד ולהשתפר:
1️⃣ הערך שאתם נותנים עדיין לא מספיק ברור ובהיר גם לכם.
במקרה כזה אני ממליצה לעשות עבודה של למידה עצמית, בצורה כנה ומדויקת לכם.
2️⃣ ערוצי השיווק שבהם אתם פועלים לא מתאימים לכם, או ללקוחות שלכם, או לשירות שאתם נותנים ואולי אפילו לכול אלו גם יחד.
במקרה כזה כדאי לעבוד על התאמת ערוצי שיווק רלוונטיים, ולמקד בהם את הפעילות. שיווק שנעשה בערוצים שאתם מרגישים נוח בהם, שהלקוחות שלכם נמצאים בהם ויכולים להיחשף לעסק דרכם ושמותאמים לסוג המוצר או השירות שאתם מוכרים, מייצר זרימה, תחושת נוחות ואפילו הנאה.
3️⃣ דרך הפעולה בערוץ השיווק אינה נכונה. כלומר, יכול להיות שהערוץ מאוד רלוונטי עבורכם אבל אתם פועלים בו בצורה לא יעילה ואולי בצורה שפוגעת בכם. הבנה לגבי אופן הפעולה בערוץ השיווק שבוחרים היא קריטית לכך שהוא יהיה יעיל.
***************
אילו תחושות מעלה בך המילה “שיווק”? לד’, עצמאית מתחום הטיפול, המחשבה על “שיווק” עוררה תחושות של רתיעה ולחץ, היא ניסתה להימנע מביצוע פעולות שיווק יזומות עד שחשה שצמיחת העסק נפגעת. על ההתמודדות של ד’ אני מזמינה אותך לקרוא כאן: בדרך לניפוץ תקרת הזכוכית היינו צריכות לנפץ לה את האשליה
אם המילה “שיווק” פחות מלחיצה אותך, אבל כן מעוררת בך את השאלה “למה שיבחרו דווקא בי?” זה הזמן שלך להיכנס ל“קפה בידול“ , הפוסט שיזכיר לך בצורה קלילה ועם קצת הומור את מה שאולי הספקת לשכוח 😊
עוד על בחירת ערוצי שיווק בצורה אפקטיבית, ועל מנועי צמיחה נוספים לעסק, ניתן לקרוא במדריך המעמיק “4 מנועי צמיחה לעסק“.
לעזרה מעשית ואישית בבחירת ערוצי השיווק שמתאימים לעסק שלך, ולהתוויית הדרך לפעול בהם בהלימה לערכים ולסגנון האישי שלך, אני מזמינה אותך לפגישת חשיבה על העסק שלך יחד איתי.