קפה בידול

קפה בידול

זה סיפור על כוס קפה ועל מלצרית אחת חכמה, שיודעת מה חשוב. 


“אוף, יש כל כך הרבה כמוני, למה שיבחרו דווקא בי?” שאלה כוס הקפה את גלית המלצרית, שהתיישבה לנוח קצת בהפסקה.


גלית קצת הופתעה. בכל זאת, שיחות עם כוס קפה זה לא משהו שהיא רגילה לעשות. אבל אחרי חודשים של ריחוק חברתי ובלי עבודה, היא רק שמחה על ההזדמנות לפטפט עם מישהי. אפילו כוס.


“יבחרו בך בגלל שבך אין סוכר, ואנשים היום נוטים להפחית סוכר כי הם מבינים עד כמה זה לא בריא” היא אמרה לכוס.


“אבל עדיין הרבה אוהבים קצת מתיקות בקפה. עובדה שיש כל מיני ממתיקים, ואפילו כאלה שהם תחליפי סוכר פחות מזיקים. ואני, אני בכלל לא מתוקה…למה שיבחרו דווקא בי?” הקשתה הכוס.


“המממ…יש אנשים שזה בול מה שהם אוהבים, את הטעם המריר והחזק של הקפה בלי טשטושים ועיוותים. חוץ מזה את גדולה, והכי כיף לשתות הרבה קפה, במיוחד כשמשוחחים עם חברים. את לא נגמרת מהר” גלית חייכה.


“אבל ראיתי שהרבה אנשים מזמינים דווקא קפה קטן כי הם ממהרים. וחוץ מזה, יש הרבה כוסות וספלים גדולים. אני לא מיוחדת” הכוס הרגישה שהיא מאדימה, ושהקול שלה מתחיל להיסדק, אך לא הצליחה לעצור את עצמה.


גלית דווקא נשארה סבלנית. “יש המון אנשים בעולם. אז הממהרים לא יבחרו בך, אבל יש עוד רבים אחרים שכן. ויש לך עוד משהו מגניב – את מזכוכית. ואני שמעתי הרבה פעמים, שלקוחות מבקשים באופן מיוחד את הקפה שלהם בכוס זכוכית, בך!”


“זה נכון… באמת יש כאלו, וגם לא מעט” התנחמה קצת הכוס, אבל מיד חשה לחץ בחזה. “בדיוק בגלל זה צצו להן הרבה כוסות זכוכית חדשות, בשלל גדלים וצורות, ואפילו יש כאלו עם שכבה כפולה שלא יהיה חם להחזיק אותן מבחוץ. אני ממש לא מיוחדת, אפילו בזה”.


“כל מה שאת אומרת נכון, יש הרבה כוסות קפה אבל גם יש הרבה אנשים. לכל אחד מהם יש את הצרכים וההעדפות האישיות שלו. אם לכולם היו אותם צרכים והעדפות היית רואה כאן רק כוסות קפה זהות, וזה לא כך. ואת, הזכוכית שלך עבה וחזקה, את לא נשברת מהר ותאמיני לי שכאן, בבית הקפה, זה יתרון משמעותי. ואגב, יש לך עוד יתרון: את בלי קצף בכלל!” גלית הרגישה שהיא מתחילה להתעייף, והיא בכלל אמורה עכשיו לנוח.


“…לזה את קוראת יתרון?!?” הכוס צעקה, אבל כבר לא היה לה אכפת. הלחץ והדאגה הציפו אותה, והיא הרגישה שעוד רגע היא שופכת אותם על השולחן. “תראי כמה יפות הכוסות עם הקפה והקצף, הן כל כך קלילות ומעניינות, יש להן צבעים שונים, מרקמים שונים…”.


גלית נעמדה בפתאומיות: “טוב תקשיבי כוסקפה יקרה, כבר אמרו לך פעם שאת חופרת? כל מה שרציתי היה קצת לנוח בהפסקה.


היי, תראי מי נכנסה עכשיו, זו ענבר הלקוחה הקבועה שלנו, זו שלא רוצה אף כוס קפה חוץ ממך. היא תמיד אומרת שאת הכי מדויקת בשבילה ומבקשת: ‘קפה גדול, בלי סוכר ובלי קצף בכלל, רק בכוס הזכוכית הזאת’. ובכלל, יש לך לא מעט ביקוש בבית הקפה שלנו, אז יאללה, מספיק להתבכיין. תמשיכי להיות בול כמו שאת, ויגיעו אלייך כל אלו שאוהבים את הקפה שלהם בדיוק ככה.

ואם את רוצה שאני אעזור לך בשיווק, תדברי איתי על זה בהפסקה הבאה”

😉


תזכרו תמיד: אתם כוס הקפה האהובה והמועדפת על חלק מהאנשים.

ככה, בדיוק כמו שאתם.


*****************

רוצה לעבוד יחד איתי על פיתוח העסק או המיזם שלך? אני ממליצה שנתחיל
 בפגישת חשיבה על העסק שלך.


ההבנה מי אנחנו ומה אנחנו נותנים חשובה מאוד ליצירת מיקוד ולפיתוח עסק שמבוסס על הידע/ הניסיון/ הכשרון/ המומחיות של בעל/ת העסק. בפוסט הבא ניתן להבין למה מיקוד הוא בסיס חשוב לצמיחת העסק שלך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Email
Phone
Messenger
WhatsApp
Messenger
WhatsApp
Phone
Email
גלילה למעלה
דילוג לתוכן